Senatorul Dorinel Cosma l-a somat pe ministrul transporturilor și infrastructurii, Sorin Grindeanu, să răspundă la câteva întrebări în legătură cu solicitarea publică de reintroducere a trenului de noapte direct Botoșani-București și retur.
Stimate domnule ministru,
Transportul pe calea ferată reprezintă una dintre principalele facilități pentru studenți și elevi. Aceasta contribuie la creșterea numărului de studenți și elevi din medii socio-economice defavorizate, constituind una dintre politicile publice ce vizează echitatea în învățământul superior. În plus, călătoriile de transport feroviar încurajează mobilitatea studenților și elevilor, participarea la cursuri și la evenimente naționale sau chiar internaționale.
Toți mai mulți botoșăneni, în special stundeți și elevi, semnalează cu regret scoaterea trenul de noapte Botosani-Bucuresti și retur. Acestă rută de noapte este necesară având în vedere dinstanța între cele două localități. Menținerea doar în timpul zilei a acestei rutei provoacă pierdere de timp și mari neajunsuri.
Călătorii trebuie să aștepte aproape trei ore în gara Verești, în toiul nopții, trenul Timișoara – Botoșani, pentru a ajunge la destinația finală. Prețul întreg al unui bilet pentru ruta Botoșani – București cu trenul este mult mai convenabil decât la autocar, iar, pentru cetățenii care nu dețin autoturism propriu, este un adevărat sprijin financiar și logistic. Multe studii și statistici arată faptul că în România transportul feroviar este mult mai sigur, în comparație cu cel rutier.
În acest condinții, vă adresez rugămintea de a-mi răspunde punctual la următoarele întrebări:
1.De ce trenul de noapte direct Botoșani-București și retur a fost scos din circulație? 2.Care este cuantumul de cheltuieli pentru acestă rută din bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii 3.În cazul unui răspuns pozitiv, vă rog să specificați pentru ce dată sau perioadă concretă este estimată reluarea circulației pe timp de noapte a trenului București-Botoșani și retur?