Controlul I.T.M. la Statiunea de Cercetare de la Popăuți s-a soldat cu amenzi

Urmare a verificărilor dispuse de către domnul prefect Dan Nechifor în şedinţa Comisiei de dialog social din data de 03.03.2016, Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoşani a efectuat un control la Staţiunea de Cercetare – Dezvoltare pentru Creşterea Ovinelor şi Caprinelor , Popăuţi – Botoşani, unde s-au constatat deficienţe:

  1. Inspectorii de muncă din cadrul compartimentului Control Relaţii de Muncă au constatat următoarele:

    1. Beneficiarul nu a prezentat inspectorilor de muncă registrul de zilieri, la data controlului inopinat. Fapta constituie contravenţie, încălcându-se prevederile art.5(2) din Legea 52/2011 cu modificările ulterioare iar unitatea a fost sancţionată cu amendă în valoare de 6.000 lei.

    2. Din verificarea pontajelor pe lunile februarie şi martie 2016, s-a constatat că angajatorul nu respectă prevederile referitoare la acordarea repausului săptămânal de 48 de ore consecutive. Fapta constituie contravenţie, încălcându-se prevederile art.137 din Legea 53/2003 republicată, unitatea fiind sancţionată cu amendă în valoare de 1.500 lei.

    3. Din confruntarea fişelor de identificare completate de salariaţi, cu ocazia controlului inopinat, cu pontajele întocmite de angajator, rezultă o neconcordanţă între orele de muncă prestate de salariaţi şi evidenţa din pontaje. Fapta constituie contravenţie încălcându-se prevederile art. 119 din Legea 53/2003 republicată, unitatea fiind sancţionată cu avertisment.

    4. Din verificarea raportului REVISAL, s-a constatat că angajatorul a transmis la I.T.M. ulterior controlului anterior, în registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic, fără respectarea termenului legal prevăzut la art.4, alin.1, lit. a din HG 500/2011, contractele de muncă a trei salariaţi. Fapta constituie contravenţie conform art.9(1), lit. c, din HG 500/2011 modificată, unitatea fiind sancţionată cu avertisment.

    5. Angajatorul nu respectă prevederile legale referitoare la acordarea repaosului săptamânal, de 48 ore consecutive, încălcând prevederile art.137 din Legea 53/2003 republicată cu modificările ulterioare. A fost dispusă respectarea prevederilor legale, măsură cu caracter permanent, începând cu data controlului.

    6. Angajatorul nu are întocmite pentru salariaţi, la data controlului, certificate medicale care să ateste că persoanele în cauză sunt apte pentru prestarea muncii pentru care au fost angajate, încălcând prevederile art.27 din Legea 53/2003 republicată, cu modificările ulterioare, drept pentru care s-a dispus intrarea în legalitate, măsură cu caracter permanent începând cu data controlului.

    7. Din verificarea prin sondaj a dosarelor, s-a constatat că angajatorul nu deţine fişe de aptitudini care să ateste că persoanele angajate sunt apte pentru prestarea muncilor pentru care au fost angajate. De asemenea parte din fişele de post nu sunt modificate prin act administrativ de conducătorul unităţii , ori din discuţiile purtate cu salariaţii rezultă că, o parte din aceştia, ar presta şi alte activităţi, care nu sunt precizate în contractele individuale de muncă sau în fişa postului şi care nu au fost atribuite prin încheierea de acte adiţionale la contractele de muncă sau acte administrative. S-a dispus respectarea prevederilor art.17 din Legea 53/2003 republicată cu modificările ulterioare, măsură cu caracter permanent, începând cu data controlului.

    8. Din verificarea contractelor de muncă a fost constatată stipularea unei clauze contrare prevederilor legale în vigoare, privind durata muncii, încălcând prevederile art.12 din Legea 53/2003 republicată cu modificările ulterioare. S-a dispus intrarea în legalitate, măsură cu caracter permanent, începând cu data controlului.

    9. Angajatorul nu figurează la data controlului cu contract colectiv de muncă la nivel de unitate înregistrat la I.T.M. Botoşani. S-a dispus ca măsură începerea negocierilor în vederea încheierii contractului colectiv de muncă la nivel de unitate, cu respectarea prevederilor Legii 62/2011 modificată.

    10. S-a constatat netransmiterea în termenul legal în registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic, încălcând prevederile art.4, alin.1, lit.a din H.G. 500/2011, fiind dispusă ca măsură cu caracter permanent, respectarea prevederilor legale.

Astfel, au fost dispuse de către inspectorii de muncă din cadrul compartimentului

Control Relaţii de Muncă două amenzi în valoare totală de 7500 lei, două

avertismente şi măsuri de remediere cu caracter permanent, de la data controlului.

  1. În ceea ce priveşte Securitatea şi Sănătatea în Muncă, inspectorii de muncă au constatat următoarele deficienţe:

    1. Angajatorul nu a informat în scris gravida asupra rezultatelor evaluării riscurilor la care poate fi expusă la locul de muncă, a măsurilor care trebuie luate referitor la securitatea şi sănătatea în muncă. Fapta constituie contravenţie, încălcând prevederile art. 6, alin.2 din O.G. 96/2003, iar unitatea a fost sancţionată cu amendă în valoare de 2.500 lei.

    2. Angajatorul nu a luat măsuri pentru supravegherea stării de sănătate a lucrătorilor prin examene medicale efectuate de medicul de medicina muncii, la angajare şi periodic. Fapta constituie contravenţie, încălcând prevederile art.8 din HG 355/2007 şi a art.13, alin.7 din L319/2006, iar unitatea a fost sancţionată cu amendă în valoare de 8.000 lei.

    3. Angajatorul nu a luat măsurile necesare pentru asigurarea unor temperaturi adecvate organismului uman, în laboratorul de chimie şi în alte încăperi ce conţin posturi de lucru. Fapta constituie contravenţie, încălcând prevederile pct.7.1 din Anexa 2, a H.G. 1091/2006, unitatea fiind sancţionată cu avertisment.

    4. Angajatorul nu a solicitat I.T.M. Botoşani eliberarea autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al Securităţii şi Sănătăţii în Muncă. Fapta constituie contravenţie, încălcând prevederile art.13, lit.c din Legea 319/2006, unitatea fiind sancţionată cu avertisment.

    5. Angajatorul nu a luat măsuri pentru furnizarea către ITM a listei cu substanţele şi preparatele chimice periculoase pe care le deţine. Fapta constituie contravenţie, încălcând prevederile art.24, alin (2) din Legea 360/2003, unitatea fiind sancţionată cu avertisment.

    6. Nu au fost stabilite prin fişa postului atribuţiile şi răspunderile ce revin lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, conform art.13, lit.d din Legea 319/2006. S-a dispus completarea fişei postului conform art.22-23 din Legea 319/2006, până la data de 20.05.2016, unitatea fiind sancţionată cu avertisment .

    7. Instruirea periodică în domeniul securităii şi sănătăţii în muncă nu s-a făcut pe baza unei tematici întocmite de către angajator, încălcându-se prevederile art. 97 din H.G. 1425/2006. S-a dispus întocmirea tematicii de instruire până la data de 20.05.2016, unitatea fiind sancţionată cu avertisment.

Astfel, au fost dispuse de către inspectorii de muncă din cadrul compartimentului Sănătate şi Securitate în Muncă două amenzi în valoare totală de 10.500 lei, trei avertismente şi măsuri de remediere.

Valoarea totală a sancţiunilor aplicate S.C.D.C.O.C. de către inspectorii de muncă din cadrul compartimentelor Control Relaţii de Muncă şi Sănătate şi Securitate în Muncă ale Inspectoratului Teritoral de Muncă Botoşani, este de 18.000 lei.

Stelian Metler

Inspector Şef – Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoşani

-COMUNICAT PRESĂ-

 

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus