București, 21 octombrie 2015.În perioada 1 septembrie – 4 octombrie, clienții Carrefour România au donat peste 100.000 lei la casele de marcat, în cadrul campaniei de strângere de fonduri organizată de Carrefour și Asociația OvidiuRo. Timp de o lună, clienții celor 28 de hipermarketuri Carrefour din întreaga țară au avut posibilitatea să doneze minim 1 leu și să susțină astfel dreptul copiilor săraci la un viitor mai bun, prin programul Fiecare Copil în Grădiniță.
„Faptul că într-un timp relativ scurt – doar o lună de zile – oameni au răspuns în număr mare mesajului nostru despre importanța accesului la educație pentru copiii săraci este încurajator. Programul Fiecare Copil în Grădiniță abordează o problemă socială care ne privește pe noi toți, întrucât copiii pe care îi ajutăm sau nu astăzi, vor deveni membri activi ai societății sau, dimpotrivă, asistații sociali de mâine. Mulțumim tuturor celor care au donat!” a declarat Maria Gheorghiu, Cofondator OvidiuRo.
„Ne bucurăm să vedem că această campanie a reușit să strângă un număr atât de mare de susținători pentru că știm că sprijinul fiecăruia dintre ei este deosebit de important pentru acești copii. Cu fiecare leu donat acestei cauze, le oferim împreună copiilor șansa la o viață mai bună și punem în același timp, prin educație, fundația societății de mâine.” a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing Carrefour România.
Acțiunea face parte din campania de conștientizare cu privire la importanța educației preșcolare – Fără educație, visurile dispar – desfășurată în acestă toamnă de OvidiuRo și partenerii săi. Tot în cadrul aceleiași campanii, OvidiuRo a dat startul la donațiile prin SMS: susținătorii educației pot dona 2 Euro/lună, dacă trimit GRĂDI prin sms, la 8844. Donația este recurentă, astfel încât fiecare dintre noi poate ajuta un copil sărac, să aibă acces la educație în fiecare lună.
Fiecare Copil în Grădiniță sprijină în acest an școlar peste 2400 de copii din 43 de comunități din 11 județe să meargă la grădiniță, oferind familiilor defavorizate tichete sociale în valoare de 50 de lei/lună dacă își aduc zilnic copiii la grădiniță. Pe lângă mecanismul tichetelor sociale condiționate de prezența riguros monitorizată,OvidiuRo asigură rechizitele necesare la grădiniță, fructe, produse pentru igienă, vitamine, organizează ateliere de lucru pentru profesori și programe de educație pentru sănătate, iar autoritățile locale partenere asigură îmbrăcămintea și încălțămintea acordate de două ori pe an copiilor eligibili.
Conform unui raport al Băncii Mondiale, două treimi din copiii vulnerabili de 3-5 ani din România nu sunt înscriși la grădiniță (comparativ, 77% dintre copiii din familii cu venituri medii frecventează grădinița). Prin urmare, acești copii încep școala fără abilități de bază – de la abilități sociale la capacitatea de a identifica forme, culori, numere, litere – ceea ce face aproape imposibil succesul școlar și duce inevitabil la abandon.
Carrefour România este partener OvidiuRo din anul 2006, iar din 2010 sprijină programul Fiecare Copil în Grădiniță, atât financiar cât și cu donații în produse pentru evenimente și Caravane Medicale. Din anul 2013, Fundația Carrefour s-a alăturat Investitorilor Majori în programul FCG, printr-un grant de 168.000 de euro, reînnoit în 2014.