72% dintre consumatorii români au probleme când călătoresc în UE | Europedirect Botoșani

Comunicat diseminat prin intermediul APC Botosani – Centrul Europe Direct

 

Conform sondajului realizat de ECC Romania la Targul de Turism al României, in perioada 24 – 27 Februarie 2016, Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania a participat ca expozant la Târgul de Turism al Romaniei – Ediția de primăvară.

Cu ocazia acestui eveniment ECC Romania a împărţit in cele 4 zile de participare in jur de 1000 de broşuri cu diverse tematici referitoare la drepturile consumatorilor români atunci când pleacă în vacanță în Europa, ceea ce reprezintă o medie de 1000 de persoane pe zi care au primit informații și consiliere gratuită din partea consilierilor centrului.

Totodată, ECC Romania a realizat și un sondaj ce a avut 9 întrebări privind gradul de cunoaștere a drepturilor consumatorilor. Au fost completate 87 de chestionare în cele 4 zile de targ. În urma prelucrării datelor, au rezultat următoarele concluzii:

72% dintre consumatorii care calatorit in Uniunea Europeana au avut probleme în timpul călătoriilor lor în Uniunea Europeană, cu 5 procente mai putin decat anul trecut. In general probleme legate de întârzierea sau anularea mijlocului de transport (în principal avion), dar și probleme cu hotelul.  29% nu s-au adresat unei instituții specializate de protecția consumatorilor iar 81% consideră că ECC Romania este o ințiativă bună.

58% merg in vacanta cu familia, in timp de 9% prefer sa calatoreasca singuri. Referitor la buget, romanii chestionati au spus in mare parte – 34% ca prefera o vacanta in Romania cu un buget sub 300 eur pe sejur, iar 44% dintre romanii vor pleca in aceasta vara in vacanta si in Romania, dar si in afara tarii.

”Se poate spune că, având deja 8 ani de activitate susținută în ECC-Net, Centrul European al Consumatorilor din România are expertiza și mijloacele necesare pentru a găsi o soluție pentru orice problemă pe care ar putea s-o aibă consumatorii atunci când fac calatoresc in Europa. Ceea ce nu poate decât să-i bucure pe consumatorii români și să le ofere încrederea necesară pentru a se putea bucura deplin de beneficiile vacantelor, fără a se teme că drepturile lor de consumatori europeni nu vor fi respectate.”, a declarat Irina Chirițoiu, Director ECC Romania.

Descarca documentul word, rezultatele si graficele mai jos.

- See more at: http://apcbotosani.ro/2016/03/03/72-dintre-consumatorii-romani-au-probleme-cand-calatoresc-in-ue/#sthash.4ehplDt9.dpuf

 
  alt=image class=”yiv6881757654link-enhancr-thumbnail-image yiv6881757654link-enhancr-element yiv6881757654yahoo-ignore-inline-image” v:shapes=”yiv6881757654yui_3_16_0_1_1457017311408_6186″>          
72% dintre consumatorii romani au probleme când călătore…

Comunicat de presă 72% dintre consumatori au probleme când călătoresc în UE 3 Martie 2016, Bucuresti

Afficher sur apcbotosani.ro Aperçu par Yahoo
 

Radu Cajvaneanu
Vicepresedinte voluntar

Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC) Botosani

Centrul EUROPE DIRECT Botosani 
Pietonalul Transilvaniei nr. 2 (Piata Centrala ) Botosani
Tel/fax.: F: 0040 231 51 73 43 (orele 09,00 -13,00; 16,00 – 18,00)

Email: apcbotosani@yahoo.freuropedirectbotosani@gmail.com

Web: http://europedirectbotosani.ro/

 

Botosani eurochannel

Canal video +3000.000 vizualizari

2500  vizualizari zilnic!

http://www.youtube.com/profile?user=raducaj

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus