Probioticele şi sănătatea

Probioticele nu ar trebui să lipsească din alimentație, susţin specialiştii din domeniu. Ele pot reduce inflamația și hipersensibilitatea digestivă în urma alergiilor alimentare (la lactoză, gluten etc.), pot ajuta la prevenirea degenerării ficatului, determinată de o dietă necorespunzătoare, și la digerarea completă a proteinelor și a grăsimilor și de aceea este important să se regăsească în alimentație. Iaurtul, kefirul, brânza proaspătă de vaci, formulele pentru bebeluși sunt doar câteva exemple de alimente bogate în probiotice. Totodată, adaugă specialistul, nu trebuie uitate beneficiile probioticelor în ceea ce privește frumusețea, prin acțiunea lor împotriva constipației, ajutând la eliminarea deșeurilor și a toxinelor din corp. Alimentele care conțin probiotice sunt de obicei naturale, însă pot fi și fabricate prin procese bine controlate care să mențină culturile de bacterii vii. Conceptul probiotic constă în: dacă bacteriile pozitive sunt introduse în tractul digestiv la momentul la care organismul este expus la boli sau după un tratament cu antibiotice (care distrug și flora probiotică), dezechilibrul sistemului digestiv poate fi minim. Spre exemplu, flora intestinală are nevoie de 6 luni să se regenereze după un tratament de 7 zile cu antibiotice. Probioticele se comportă ca niște antibiotice naturale, care nu perturbă funcționarea normală a tractului digestiv, însă pot inactiva agenți patogeni periculoși cum ar fi: Salmonela, E. coli, stafilococi etc..

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus