Probioticele din alimente

Probioticele pot reduce inflamația și hipersensibilitatea digestivă cauzată de alergiile alimentare (la lactoză, gluten, etc), pot ajuta la prevenirea degenerării ficatului determinată de o dietă necorespunzătoare și la digerarea completă a proteinelor și a grăsimilor și de aceea este important să se regăsească în alimentație, susțin nutriționiştii.

Astfel, iaurtul, kefirul, brânza proaspătă de vaci, formulele pentru bebeluși sunt doar câteva exemple de alimente bogate în probiotice. Nu trebuie uitate beneficiile probioticelor în ceea ce privește frumusețea, prin acțiunea lor împotriva constipației, ajutând la eliminarea deșeurilor și a toxinelor din corp.

Ingerarea acestor microorganisme poate fi făcută atât prin aport de alimente, cât și de suplimente, iar scopul acesteia poate fi preventiv sau de tratare. Așadar un pahar cu iaurt proaspăt (fără aport de zahăr, fructe, cereale, semințe sau alte inserții) poate fi consumat pentru perioade lungi de timp, fie pentru o dietă echilibrată, fie pentru a trata o diaree rezultată din diverse motive: stres, consum de antibiotice, infecții, etc.

Alimentele care conțin probiotice sunt de obicei naturale, însă pot fi și fabricate prin procese bine controlate care să mențină culturile de bacterii vii.

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus