Ministrul Marcel Vela: A fost adoptată Ordonanța de Urgență care definește starea de alertă în România

Ministrul Marcel Vela: A fost adoptată Ordonanța de Urgență care definește starea de alertă în România

Guvernul a adoptat în ședința de joi o ordonanță de urgență care definește starea de alertă. Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, condus de premierul Ludovic Orban, va coordona măsurile în perioada stării de alertă, a anunțat ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela. 

Acesta a declarat:

A fost adoptată OUG pentru modificarea unor acte normative privind managementul situațiilor de urgență. În 15 mai încetează starea de urgență.
Pericolul de răspândire a COVID există în continuare
Prin prezentul proiect de act normativ propunem modificarea unor acte normative cu incidență în domeniul managementului situațiilor de urgență și al protecției civile, cum sunt OUG 21 / 2004, respectiv OUG 1 / 2014                                                                                                                                                                                                                                     Se definește starea de alertă ca fiind răspunsul la o situație de urgență, de amploare și intensitate deosebită, determinate de unul sau mai multe tipuri de risc, constând într-un ansamblu de măsuri cu caracter temporar. proporționale cu nivelul de gravitate manifestat sau prognozat al acesteia și necesare pentru prevenirea și înlăturarea amenințărilor iminente la adresa vieții, sănătății persoanelor, mediului înconjurător, valorilor materiale și culturale importante ori a proprietății                                                                                                                                                                                                                     De asemenea, se reglează mecanismul de declarare, prelungire și încetare a stării de alertă la nivel local, județean sau național, prin hotărâri ale comitetelor pentru situații de urgență

S-au stabilit și criteriile care trebuie analizate pentru fundamentarea unor astfel de decizii, precum amploarea, densitatea și infrastructura existentă în zonă.

Sunt aduse clarificări în ceea ce privește conținutul hotărârilor comitetelor pentru situații de urgență, care trebuie să cuprindă inclusiv măsuri pentru creșterea capacității de răspuns, asigurarea rezilienței comunităților și diminuarea impactului tipurilor de risc, condițiile concrete de aplicare a acestor hotărâri și destinatarii măsurilor

Starea de alertă va fi gestionată de Comitetul Național pentru Situații de Urgență, sub conducerea nemijlocită a prim-ministrului şi va avea 3 vicepreşedinţi în persoana ministrului Afacerilor Interne, ministrului Lucrărilor Publice, având în vedere că la nivel judeţean şi preşedinţii consiliilor judeţene fac parte din Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă ca şi vicepreşedinţi, şi secretarul de stat şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă. Totodată, am mai inclus membri în acest comitet, cum sunt inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau directorul general al Direcţiei Generale de Management Operaţional din cadrul Ministerului Afacerilor Interne

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus