Lupta cu colesterolul din alimente

În greaua luptă cu colesterolul, medicii recomandă, în primul rând, o atenție sporită la consumul de alimente. Printre cele care pot ajuta la scăderea nivelului de colesterol rău precizăm: fisticul, humusul, cerealele, fasolea păstăi, uleiul de susan, bananele, dar și dovleacul și semințele de chia. Cercetările au asociat consumul de fistic cu un profil lipidic îmbunătățit, prin creșterea colesterolului bun – HDL și reducerea celui rău. Având în vedere că fisticul este bogat în fibre și antioxidanți, acesta protejează celulele corpului de stresul oxidativ. În cazul humusului, fibrele, în special cele solubile, sunt asociate cu îmbunătățirea sănătății inimii. Uleiul de susan este mai puțin cunoscut ca sursă de grăsimi monosaturate, care se regăsesc, de obicei, în uleiul de măsline și de avocado. Bogate în fibre solubile, bananele scad colesterolul prin îndepărtarea acestuia din sistemul digestiv, împiedicându-l să se mute în sânge și să înfunde arterele.

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus