E.ON a investit circa 3 milioane de euro în 54 de şcoli pentru îmbunătăţirea condiţiilor de educaţie şi economisirea energiei. Beneficiară este și Şcoala Profesională Specială Ion Pillat – Dorohoi (Botoşani)

E.ON a investit circa 3 milioane de euro în 54 de şcoli pentru îmbunătăţirea condiţiilor de educaţie şi economisirea energiei. Beneficiară este și Şcoala Profesională Specială Ion Pillat – Dorohoi (Botoşani)

E.ON a investit circa 3 milioane de euro în 54 de şcoli pentru îmbunătăţirea condiţiilor de educaţie şi economisirea energiei

  • Peste 35.000 de beneficiari, elevi şi profesori, ai proiectului derulat în ultimii şase ani în 16 judeţe;
  • Numai în acest an, 10 şcoli din 10 judeţe au fost dotate cu sisteme de iluminat cu leduri;
ê Fließtext

Energie în școlile copilăriei”, programul derulat de compania E.ON România dedicat îmbunătățirii condițiilor de studiu şi eficientizării consumului de energie prin iluminarea bazată pe tehnologie led a sălilor de clasă, a continuat şi în acest an în şcoli şi licee din judeţele Sibiu, Harghita, Bistriţa Năsăud, Maramureş, Timiş, Hunedoara, Bacău, Iaşi, Botoşani şi Vaslui.
Datorită proiectului, peste 10.000 de elevi şi profesori din 10 şcoli beneficiază, în noul an şcolar, de condiţii de studiu mai bune. Proiectul din acest an a însemnat achiziţia şi montarea a circa 6.000 corpuri de iluminat şi a 15.000 tuburi led, efortul investiţional al companiei E.ON fiind estimat la 650.000 euro.

 

Corpurile de iluminat cu tehnologie led aduc o economie de electricitate pentru iluminat de până la 80% comparativ cu cele clasice, conform producătorilor, ceea ce se va traduce pentru beneficiari prin facturi mai mici pentru energia electrică.

 

Beneficiile noilor corpuri de iluminat nu se opresc la un consum sensibil mai scăzut, iluminatul cu led având o durată de viaţă de câteva ori mai mare faţă de sistemele clasice, între 50.000 şi 100.000 de ore de funcţionare, şi o luminozitate superioară, respectiv 98% din cea naturală. Un alt aspect important al utilizării tehnologiei led, mai ales pentru elevi, este faptul că aceasta este mai sănătoasă, de exemplu nu apar fluctuaţii, studiul la o lumină improprie poate cauza tensionarea ochilor şi dureri de cap.

 

“Îmbunătăţirea condiţiilor de desfăşurare a lecţiilor pentru copii într-o manieră sustenabilă, ajutând şi la o reducere a consumului destinat iluminatului spaţiilor de studiu dar şi a emisiilor de CO2, este un bun exemplu al modului în care ne dorim să ne implicăm în domeniul educaţiei, şi nu numai. Sperăm că astfel vom contribui la creşterea performanţelor şcolare şi la transformarea sălilor de curs în locuri mult mai prietenoase”, a declarat Dan Morari, Director General Adjunct al E.ON România.

 

Proiectul s-a desfăşurat anul acesta în perioada aprilie-octombrie, finalizarea fiind marcată astăzi, 30 octombrie a.c., la Colegiul Pedagogic “Ştefan cel Mare” din Bacău.

 

“E minunat acest proiect iniţiat şi finanţat de E.ON. Eu sincer nici nu aş fi sperat să investească cineva o asemenea sumă în modernizarea tuturor corpurilor de iluminat din liceul nostru”, spune prof. dr. Elena Lavinia Băisan, director al Colegiului Pedagogic „Ştefan cel Mare” din Bacău.

 

Festivitatea de inaugurare a noului sistem de iluminat a adus şi lecţii interesante despre energie susţinute de voluntari din compania E.ON, nelipsind nici cadouri surpriză pentru copiii care au participat la aceste lecţii.

 

“Energie în şcolile copilăriei” a debutat în 2012, iar de atunci, an de an, au fost montate 27.500 de corpuri de iluminat și 67.000 de tuburi economice și cu led, suma investită de companie în acest proiect fiind de aproape 3 milioane de euro.

 

Proiectul a fost implementat în 54 de unități de învățământ din 16 judeţe din țară, din mediul rural și urban, peste 35.000 de elevi şi cadre didactice fiind beneficiari direcţi.

 

Notă pentru editor:

 

Unităţile şcolare incluse în proiectul Energie în şcolile copilăriei 2018 sunt:

  • Liceul Onisifor Ghibu – Sibiu (Sibiu);
  • Şcoala Generală Xantus Yanos – Miercurea Ciuc (Harghita)
  • Şcoala Gimnazială Ştefan cel Mare – Bistriţa (Bistriţa Năsăud);
  • Liceul Teoretic Ioan Buteanu – Şomcuta Mare (Maramureş);
  • Şcoala Gimnazială nr.1 – Jimbolia (Timiş);
  • Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida – Petroşani (Hunedoara);
  • Colegiul Pedagogic Ştefan cel Mare – Bacău (Bacău);
  • Liceul Tehnologic Agricol Mihail Kogălniceanu - Iaşi (Iaşi);
  • Şcoala Profesională Specială Ion Pillat – Dorohoi (Botoşani);
  • Şcoala Gimnazială – Perieni (Vaslui).

 

Începând cu anul 2005, E.ON România a susţinut cu peste 12 milioane euro numeroase proiecte de responsabilitate socială în comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea, numărul total al beneficiarilor acestor iniţiative ridicându-se la aproximativ 295.000.

 

Numai în domeniul educaţiei au fost derulate proiecte de peste 5,7 milioane euro, de acestea beneficiind circa 190.000 de copii.

 

 

Despre E.ON România

Grupul german E.ON a intrat în România în anul 2005, când a preluat fostele societăţi de stat din domeniul gazelor naturale şi energiei electrice. Companiile din structura grupului operează o reţea de distribuţie a gazelor naturale în lungime de peste 22.000 km, respectiv o reţea de distribuţie a energiei electrice de peste 81.000 km şi deservesc circa 3,1 milioane de clienţi din 20 de judeţe situate în jumătatea de Nord a ţării. De la intrarea pe piaţa locală, E.ON a investit circa 1,5 miliarde de euro în principal pentru modernizarea reţelelor de gaze şi electricitate şi a virat către stat impozite şi taxe  de 1,9 miliarde de euro.

 

 

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus