Despre insomnie şi combaterea ei

Dormim mai puțin comparativ cu acum 100 de ani, de exemplu: mai exact, cu 20%. Problema este că 30% din populaţie se confruntă cu această tulburare, iar femeile sunt de 2 ori mai predispuse la insomnie decât bărbaţii. Cercetătorii susțin că, în primul rând, stresul este vinovat, de altfel supranumit și “boala secolului XXI”. Apoi, dependenţa tot mai mare de tehnologie şi confuziile tot mai dese pe care le are creierul nostru atunci când trebuie să distingă ziua de noapte. Atunci când constatăm că nu putem să dormim nu trebuie să fugim repede la farmacie să ne luăm medicamente pentru a avea un somn odihnitor. Trebuie să identificăm care sunt cauzele. Care este cea mai eficientă metodă prin care putem scăpa de insomnii?

Iată ce trebuie făcut pentru a scăpa de insomnii: cu minimum 30 de minute înainte de somn, nu mai utiliza telefonul, tableta, computerul sau televizorul; citește o carte la o lumină difuză, cum ar fi lumina veiozei; când vrei să dormi, închide ochii și menține atenția asupra respirației; pune vârful limbii pe gingia de sus, chiar deasupra dinților, și ține acolo tot timpul exercițiului; expiră complet pe gură și scoate un ușor sunet când faci asta; închide gura și inspiră ușor pe nas numărând până la 4; menține respirația numărând până la 7; expiră complet pe gură numărând până la 8, scoțând același sunet ca la prima expirație; repetă acest proces de 4 ori; în tot acest timp, trebuie să menținem mintea și atenția relaxate, ca și cum cu fiecare inspirație aducem o senzație de moleșeală fizică și mentală în trup și minte, relaxându-ne tot mai mult.

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus