Cum să mâncăm sănătos!

Micul dejun, este una din mesele principale care ajută la controlul apetitului și al glicemiei, atât la adulți, cât și la copii, potrivit specialiştilor. Omiterea micului dejun se asociază cu creșterea ponderală. Micul dejun sănătos scade riscul de diabet zaharat tip 2. Pentru un mic dejun sănătos trebuie să alegem apă sau cafea/ceai neîndulcite, în locul sucurilor de fructe sau băuturilor îndulcite. Putem reduce riscul de diabet mâncând cel puțin trei porții de legume pe zi, inclusiv legume cu frunze verzi (spanac, salată verde, varză). De asemenea, trebuie să servim trei porții de fructe proaspete pe zi. Specialiştii ne recomandă să alegem nuci, un fruct proaspăt sau iaurt fără zahăr, ca gustare, carnea albă slabă, din păsări de curte sau fructe de mare, în locul cărnii roșii sau procesate, alegeți pâinea integrală în locul pâinii albe, orezul brun în locul celui alb, paste din cereale integrale în locul celor rafinate. Alegeți grăsimile nesaturate (ulei de măsline, rapiță, porumb sau floarea-soarelui) în locul grăsimilor saturate (unt, alte grăsimi animale, ulei de nucă de cocos sau palmier. Un mic dejun sănătos poate fi compus din: ceai/cafea neîndulcite sau apă; pâine integrală, orez sau alte produse; unt de arahide; ouă (fierte, ochiuri în apă); iaurt neîndulcit (cu nuci, semințe, fructe proaspete; fruct proaspăt (măr, pară, portocală, piersică); cereale integrale, cu conținut scăzut de zahăr; legume; lapte hipolipidic; nuci și semințe; pui/curcan la grătar; pește; brânză (porție mică); șuncă, mezeluri (porție mică). Un mic dejun nesănătos conține: sucuri de fructe, piureuri de fructe; pâine albă, produse de patiserie, croissante; gem, miere, cremă de ciocolată; băuturi îndulcite; iaurt cu fructe (dulci); majoritatea cerealelor; alimente prăjite; lapte cu arome.

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus