Alimentele şi ochii

Un rol foarte important în păstrarea unei vederi bune îl are alimentația pe lângă faptul că nu trebuie să stați prea mult timp cu ochii în calculator. Unele substanțe pot încetini îmbătrânirea ochiului și a țesuturilor sale. Este cazul vitaminei A, prezentă în celulele retinei. Ea este indispensabilă pentru vedere, mai ales a celei din timpul nopții. Vitamina A se găsește în unt, produse lactate, organe, ouă. La fel de important este și consumul de morcovi, legume verzi, roșii și portocalii, betacarotenul din aceste alimente colorate furnizând vitamina A. De asemenea, un aport ridicat de vitamina C reduce riscul dezvoltării unor patologii oculare, îndeosebi a cataractei și a degenerescenței maculare legate de vârstă (DMLV). Vitamina C este cunoscută pentru virtuțile sale antioxidante, benefice împotriva stresului oxidativ, care atacă cristalinul. Prin urmare, citricele, fructele kiwi, ardeii și broccoli nu trebuie să lipsească din alimentație. Alți aliați împotriva îmbătrânirii oculare sunt anumiți carotenoizi, pigmenți galbeni sau portocalii care dau culoare fructelor și legumelor, și ei recunoscuți pentru proprietățile lor antioxidante. Luteina și zeaxantina (din morcovi, porumb, ardei, citrice, spanac, varză) protejează centrul retinei (macula) de oxidarea de către radicali liberi și filtrează razele ultraviolete, agresive pentru ochi. Ele contribuie astfel la prevenirea cataractei și a DMLV. O alimentație bogată în omega 3, care se găsește, între altele, în peștele gras și în uleiul de rapiță sau de nuci, ajută la combaterea apariției patologiilor menționate.

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus