Ai un blog, un site sau o afacere? Trebuie să știi cu ce se „mănâncă” SEO-Interviu cu Radu Plugaru

Ai un blog, un site sau o afacere? Trebuie să știi cu ce se „mănâncă” SEO-Interviu cu Radu Plugaru

În era în care totul este pe internet, în care o afacere e ca moartă dacă nu are site sau cel puțin pagină de facebook sau Instagram, să știi anumite noțiuni de optimizare a căutărilor este esențial. Termenul de SEO (Search Engine Optimization sau în română Optimizare pentru motoare de căutare) este unul tot mai uzual. L-am rugat pe Radu Plugaru, expert SEO și fondator SEOlium să ne explice, pe înțelesul muritorilor de rând, ce „mâncare de pește” este acest SEO și care e rețeta lui.

Peștișorul care îndeplinește 3 dorințe

„Atunci când ai un site, să zicem că e vorba de un magazin online de gadgeturi (telefoane, tablete, căști etc.) – SEO este ca un peștișor de aur care-ți îndeplinește 3 dorințe. Și tu-i răspunzi:

  1. Vreau să fiu pe primul loc în Google cu „telefoane mobile Chișinău”;
  2. Vreau să apar în prima pagină Google pentru expresia de căutare „tablete în rate Moldova”;
  3. Vreau să apar în top 3 rezultate Google pentru cuvintele-cheie „laptop Dell Inspiron 17”.

SEO se află la granița dintre știința marketingului și „magia” din spatele algoritmilor Google. În linii generale, SEO presupune îmbunătățirea (optimizarea) și promovarea unui site în așa fel, încât acesta să ajungă pe primele poziții în rezultatele căutărilor. Sarcină destul de dificilă în unele cazuri. Publicarea articolelor promoționale, crearea conținutului relevant, analiza și corectarea site-urilor din punct de vedere tehnic, stabilirea parteneriatelor online, plasarea linkurilor și bannerelor – acestea sunt doar câteva dintre activitățile specifice acestei profesii”, exlică Radu Plugaru.

„Rețetele” SEO sau rezultatele aduse de acesta

„În funcție de necesitățile concrete de promovare a unui site există mai multe „rețete” SEO, însă, dacă nu ținem cont de nuanțe, SEO se reduce la:

  • Să ai un site user-friendly și indexabil;
  • Conținutul să fie bun și de calitate;
  • Site-ul să fie notoriu, adică – promovat prin orice mijloace în mediul online.”

Cine de fapt trebuie să știe detalii legate de SEO

„Bazele SEO ar putea (chiar ar trebui) să fie învățate de oricine deține un site. Există tot felul de resurse accesibile: bunăoară, blogul nostru, tutorialele video ale lui Matt Cutts, tot felul de articole pe care, după ce le citești, poți să-ți faci o idee destul de clară despre cum se face SEO.

Există 2 categorii de oameni care ar trebui să învețe SEO:

  • Directorii de companie, deținătorii de site-uri și alți factori de decizie trebuie să învețe SEO pentru a ști să vorbească în aceeași limbă și să comunice corect cu persoanele responsabile de implementarea strategiilor de promovare online. Ei trebuie să cunoască termenii din această știință, etapele de promovare, instrumentele folosite și metricile/criteriile de măsurare a succesului sau eșecului.
  • Specialiștii SEO trebuie să învețe SEO pentru a putea implementa (râde). Suplimentar la cele menționate anterior, ei trebuie să învețe cum gândesc motoarele de căutare, ce presupune un site calitativ și cum poate fi implementat corect unul, cum se depistează și corectează erorile, ce înseamnă și cum se creează conținutul atractiv, relevant și prietenos etc”, ne mai spune Radu.

Jurnaliștii și Sfântul Duh… scuzați, SEO

„În optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare există o regulă simplă, dar care este imposibilă pentru începători:„NICIODATĂ să NU-i faci pe plac lui Google în defavoarea publicului țintă”. Nici la jurnaliști lucrurile nu stau altfel. Scrieți conținut relevant, interesant(!) și util pentru cititor. Atunci când are loc o căutare, scopul lui Google este să determine cel mai relevant rezultat și acest rezultat va ajunge pe primul loc. Nu este nevoie să ultra-optimizăm conținutul, să adăugăm cuvinte-cheie acolo unde ele nu-și au locul – Google a ajuns să diferențieze conținutul care prezintă interes pentru utilizator de cel prost și/sau plictisitor.

Vreau să mai adaug și că știința „Information Retrieval”, are la bază cărțile și ziarele clasice, iar motoarele de căutare au preluat acest model în „online”. Relevant se consideră ceea ce apare pe prima pagină, undeva mai sus, mai mare, decorat prin text bold, underline sau italic și tot așa mai departe. Și nu uitați că „O imagine valorează cât o mie de cuvinte”.”

Spre ce mergem și unde vom ajunge

„Scopul lui Google este să producă experiențe cât mai personalizate, acest lucru fiind deja parțial posibil acum că ei utilizează Machine Learning și inteligență artificială. Gândiți-vă la momentul când YouTube vă sugerează cântecul perfect sau atunci când primul rezultat afișat în Google este exact ceea ce căutați – lucrul acesta este posibil datorită învățării comportamentului nostru și preferințelor noastre de către Google.

O altă schimbare palpitantă va fi apariția site-urilor/experiențelor virtuale (în baza dispozitivelor de realitate virtuală, care există deja, și vor fi adoptate mai pe larg) – deja nu va fi nevoie să ieșim din casă ca să mergem la magazin, ci vom putea vizita un magazin virtual și chiar testa produsele înainte de a le cumpăra, evident, online. Tot aici adaug că livrarea va fi făcută cu drona. Ceva la fel de drăguț vor fi și asistenții personali (Google Home, Amazon Echo, Apple HomePod) care vor putea rezolva (împreună cu roboțeii care vor foșni pe ici pe colo, în toată lumea) cam orice sarcină cu care pierdem timpul acum: rezervare de cină, cumpărare bilete de avion + check-in, evenimente în calendar, dusul bagajelor la aeroport, gătirea și livrarea mâncării etc.
Și desigur – mașinile electrice autonome ce vor putea conduce și parca singure”, explică specialistul SEO.

Unde poți (trebuie) studiat un curs de SEO

„Facem și noi la SEOlium cursuri SEO la Chișinău (Bodoni 45) pentru toți doritorii (în curând la București și Cluj), dar cred că ar fi bine dacă și universitățile cu specialități de tehnologii informaționale/cibernetică, jurnalism/comunicare și marketing s-ar gândi să adauge un curs de SEO pentru viitorii specialiști. Poate să se numească „Tehnici de promovare web” sau „Curs de Marketing Digital” sau „Comunicare Online”, esențial este ca studenții să nu absolvească facultatea fără a ști ce înseamnă Search Engine Optimization!”, a mai punctat Radu Plugaru.

http://ea.md/ai-un-blog-un-site-sau-o-afacere-trebuie-sa-stii-cu-ce-se-mananca-seo-interviu-cu-radu-plugaru/

 

 

Lasă un răspuns / comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicatăCâmpurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Navighează sus